Tržby firmy se zvýšily o 12 procent na 7,7 miliardy dolarů. Netflix získal od října do prosince 8,3 milionu předplatitelů, což bylo o zhruba 200 tisíc méně, než předpokládal. V prvních třech měsících nového roku firma čeká zvýšení počtu předplatitelů o 2,5 milionu, zatímco analytici čekají přírůstek až o čtyři miliony.
Investoři se stále více obávají, že Netflix se možná již blíží vrcholu své popularity. Tyto obavy způsobily propad akcií z jejich vrcholu 700 dolarů, kam se dostaly v polovině listopadu, o více než 30 procent, upozornila agentura AP.
Za loňský rok získal Netflix celosvětově 18,2 milionu předplatitelů. To bylo nejméně za posledních pět let. V roce 2020, kdy pandemie nemoci covid-19 přiměla lidi zůstat doma, Netflix získal více než 36 milionů předplatitelů a vykázal vysoký zisk. Firma má nyní po celém světě 222 milionů předplatitelů.
„Spotřebitelé měli vždy mnoho možností, pokud jde o čas strávený zábavou – konkurence, která se za posledních 24 měsíců zintenzivnila, jelikož zábavné společnosti na celém světě vyvíjejí svou vlastní nabídku streamování,“ uvedl Netflix. „I když tato přidaná konkurence může částečně ovlivnit náš marginální růst, pokračujeme v růstu v každé zemi a regionu, ve kterých byly tyto nové alternativy streamování spuštěny.“
Netflix, který chce oslovit 800 až 900 milionů domácností, které používají buď širokopásmový internet nebo placenou televizi, uvedl, že k dosažení tohoto čísla je stále brzy.
„Je to pro nás určitě frustrující, současný pomalejší růst,” řekl jeden z generálních ředitelů, Reed Hastings. „Určitě je to dynamický trh, možná není tak stabilní, jak si o něm lidé myslí, že budeme přidávat číslo X každé čtvrtletí, každý měsíc, každý týden, ale není pochyb, že to je směr, kterým se podnikání ubírá,“ dodal další generální ředitel Ted Sarandos.
Netflix minulý týden oznámil zvýšení cen v USA a Kanadě. Ve Spojených státech zdražil základ o 1 USD na 9,99 USD. Standardní předplatné z 13,99 USD na 15,49 USD a prémiové z 17,99 USD na 19,99 USD.
Strategií Netflixu je zvyšovat ceny, když se zákazníci ještě více ukotví v exkluzivním obsahu společnosti. Zvýšení cen může pomoci kompenzovat slábnoucí růst zákazníků.
V posledních letech se však na trhu prosazují další služby podporované konkurenty jako Walt Disney a Apple. Do streamování videa se snaží proniknout také televize, které tak chtějí získat diváky a část rozpočtů domácností. Růst konkurence je také jedním z důvodů, proč se Netflix loni rozhodl expandovat do videoher. Společnost svým předplatitelům vydává hry založené na svých oblíbených titulech. Nové hry jí mohou pomoci získat přehled o tom, které postavy jsou nejoblíbenější, což by v konečném důsledku mohlo pomoci při formování obsahu.